Keď spoločnosť BRP v 80. rokoch začala svoju činnosť v oblasti motokárových motorov, dominovala na trhu vďaka rozsiahlym skúsenostiam s vysoko výkonnými 2 taktnými motormi. Motory Rotax vyhrali najviac závodných titulov v kartingu a stále sú vo vedení čo do počtu titulov celkových šampionátov. V tejto dobe došlo k jasnému rozdeleniu vývoja a výroby (BRP-Rotax) a predaja a marketingu (jeden distribútor bol zodpovedný za všetky trhy). Vysoká úroveň hospodárskej súťaže na trhu si vyžiadala neustály vývoj motokárových motorov Rotax 100 ccm, ktoré zvyšovali náklady a obmedzovali trhový potenciál.
V roku 1995 musela spoločnosť urobiť strategické rozhodnutie – buď urobiť zásadný pokrok v oblasti motokárových motorov alebo skončiť. Na uspokojenie potrieb zákazníka bolo nutné vyvinúť úplne novú technológiu motora: jednoduchá manipulácia, menej údržby, technická kontinuita a životnosť – to všetko bolo nevyhnutné, aby bolo možné udržať náklady na tento šport pod kontrolou. Spoločnosť sa rozhodla pokročiť vpred av roku 1997 stanovila štandardy pre zavedenie novej koncepcie motora a to na základe svojich rozsiahlych skúseností s dvojtaktnou technológiou na rekreačné účely: motor Rotax 125 MAX s mnohými novými znakmi pre motokárový svet.
V roku 2002 spoločnosť BRP uviedla na trh motor 125 MAX DD2 s priamym pohonom (bez reťaze) v kombinácii s dvojrýchlostnou prevodovkou (ovládanou pomocou radenia na volante). Toto bol ďalší krok vpred na ceste k nízkej údržbe a zároveň náročným výrobkom.
V novembri 2014 predstavila spoločnosť BRP novú generáciu motokárového motora – Rotax 125 MAX evo.
Pokročilá technológia série motorov Rotax 125 MAX evo je ďalším vývojovým štádiom existujúceho radu motorov Rotax MAX, ktorý je známy pre svoju vysokú spoľahlivosť a hodnotu.
Automated page speed optimizations for fast site performance